Workshop Beeldhouwen bij Maarten Luijk

Eind augustus was het weer zover dat er een workshop beeldhouwen, in het kader van “Beelden voor je leven” door Stichting Chaja werd georganiseerd.
De groep bestond uit 6 deelnemers waarvan sommigen al eerder kennis hadden gemaakt met beeldhouwen in steen, waar anderen voor het eerst hadden ingeschreven.
Dit keer onder de bezielende leiding van Maarten Luijk; een Osse kunstenaar in hart en nieren, die zijn enthousiasme goed op de deelnemers wist over te brengen.

Eerst was er op de locatie in Oss, onder het genot van een kopje koffie; een korte kennismaking waarna gezamenlijk naar Volkel werd vertrokken. Daar werd bij Dune-Volkel door ieder een steen naar persoonlijke wens uitgezocht. Maarten begeleidde hierin met uitleg over de eigenschappen van de steen en de moeilijkheidsgraad van het bewerken.
Zo begon, de week erop, ieder aan zijn eigen beginners of gevorderden avontuur in steen.
We hadden geluk met het weer en konden daardoor lekker buiten werken, in de beschutte tuin, waarin de prachtige beelden van Maarten zeer inspirerend werkten!!
Na vier ochtenden van 2,5 uur stevig doorwerken had niet iedereen zijn/haar beeld af maar er was gelegenheid om dat thuis verder af te gaan maken of nog bij Maarten tijdens zijn “inloopochtend” op de woensdag.
We kijken weer terug op een mooie workshop!!

Wil je ook eens ervaren wat beeldhouwen in (spek)steen met jou doet?? Kijk dan op de website www.stichtingchaja.nl wanneer er een volgende workshop is en meld je aan. Met of zonder ervaring, je bent van harte welkom. Voorwaarde is wel dat je tot de doelgroep behoort. D.w.z. zelf of door een naaste geconfronteerd zijn (geweest) met kanker