Wereldkankerdag 4 februari

Wereldkankerdag

Elk jaar wordt op 4 februari wereldwijd stilgestaan bij kanker.
Dit jaar is er bijzondere aandacht voor kanker in coronatijd. Juist nu is het belangrijk dat we oog blijven houden voor de impact van kanker. En dat mensen met kanker en hun naasten de weg weten te vinden naar coronaproof zorg en ondersteuning.

Stichting Kanker in Beeld lanceert op deze Wereldkankerdag een speciale video en promotieclip om aandacht te geven aan een van haar initiatieven voor (ex-)kankerpatiënten en hun naasten. Inmiddels zijn er 33 koren in Nederland.
Het promotieclipje is gemaakt met medewerking van 16 Chaja koorleden Zingen voor je Leven Oss.

De Zingen voor je Leven koren zijn specifiek bedoeld voor mensen die met kanker te maken hebben, dat kunnen ook naasten zijn. Omdat de koorleden allemaal met de ziekte te maken hebben, hoeft het daar juist even niet over te gaan. Mensen komen vooral om te zingen, te lachen en op te laden. Het gaat niet om je zangkwaliteiten; iedereen kan zingen en het plezier staat voorop.

ZINGEN VOOR JE LEVEN EVEN BIJ JOU THUIS

Laat je inspireren door onze dirigenten en koorleden met een speciale opname van Zingen voor je Leven. Ondanks dat het corona-virus Nederland in bedwang houdt, is het juist nu van belang om stil te staan bij kanker.

Klaas​ Kloppenburg, een van onze dirigenten van onze koren, heeft het arrangement voor de video op het lied ‘A Change is gonna come’ gemaakt. De portretten zijn van koorleden van Zingen voor je Leven Oss en zijn verwerkt in zowel de video als de promotieclip.
> Klik hier voor de video (3.39)
> Klik hier voor de promotieclip (0.30)

Als ik zing, voel ik dat ik leef