Voorstelling: ABC…een Avond aandacht voor Bram en Chaja

Op 10 en 11 juni jl. waren de ( uitverkochte) voorstellingen onder de titel ABC…een Avond aandacht voor Bram en Chaja door Bram Thomassen(20) en Koor Chaja Zingen voor je Leven Oss.

Een bijzondere samenwerking was de ‘pré-première voorstelling’ van de 20 jarige levensverteller Bram Thomassen en het Zingen voor je Leven koor Chaja uit Oss, die op velen grote indruk maakte.

Bram, die zelf ook lid is van het koor, werd door koor Chaja bij het publiek geïntroduceerd met het lied ‘Breek’. Vanuit de coulissen verschenen de koorleden, prachtig in het wit met als finishing touch de mooie Dahlia corsages van ‘kanker in beeld’.

De tekst van het lied ‘Breek’ vloog op papieren vogels, als een soort ballet, met de koorleden mee naar binnen. Subtiel en prachtig. ‘Breek’ werd eerder gezongen tijdens de landelijke koren-dag in Utrecht maar was voor deze voorstelling muzikaal aangepast.

De verbinding tussen Bram en het koor Chaja werd in de voorstelling heel duidelijk door Bram verwoord: zing en vier het leven!! Het was een ontroerende, zeer oprechte voorstelling waarin Bram vertelt en zingt over de ups en downs
in zijn bewogen leven. Twee maal werd bij hem de diagnose hersentumor gesteld. Bram geeft op unieke wijze aan hoe hij steeds, de weg terug naar leven, en plezier in het leven heeft weten te vinden.

Een bijzondere ervaring voor de koorleden die Bram op handen dragen en die een bijzondere plek hebben in zijn hart en deze voorstelling. ‘Draadje los’ van Bram is te boeken via http://www.paproducties.nl/ Een aanrader!!

Foto’s gemaakt door Hans Kreutzer
Bram 2 Bram3 KRE_1107