Stichting Chaja neemt afscheid van dirigent Mathieu van der Burgh

Afscheid!
Op vrijdagmorgen 18 november heeft Koor Chaja in de Groene Engel afscheid genomen van Mathieu van der Burgh. Een mooi, hartverwarmend en ontroerend afscheid van onze dirigent Mathieu in het bijzijn van zijn vrouw en dochter. Een onvergetelijke ochtend met prachtige bloemen, mooie woorden, wensen, teksten en zang. Mathieu gaat stoppen en maakt graag plaats voor een jong en talentvol persoon Job Gerards.
Bijna 8 jaar heeft hij bevlogen zijn passie en liefde voor muziek met ons gedeeld en Koor Chaja gebracht waar het nu staat. Dit samen met stemdocente van het eerste uur Saskia Beijderwellen, die vanuit Friesland samen met haar man ook hier aanwezig waren om het afscheid te vieren. Als cadeau hebben we hem een “warme jas” gegeven. Deze “warme jas” is versierd met allemaal verschillende persoonlijke bedankjes van de koorleden. Met een fantastische zang act, een afscheid ‘brullied’ hebben we Mathieu de jas aangedaan en daarna was de catwalk voor hem!
De Chaja-taart is een begrip voor Koor Chaja en dus was er voor Mathieu en zijn vrouw Maria natuurlijk een Chaja-taart en kreeg Mathieu een reverspeldje met het Chaja logo, gemaakt door juwelier Toon Hornman uit Heesch, opgespeld. Daarnaast hadden we als verrassing nog toegangskaartjes voor een concert van “The King’s Singers” in het theater van Tilburg.
Op deze fantastische ochtend werd Mathieu ook onderscheiden met een lintje “het Ossje van Verdienste” door ex Chaja bestuurslid van het eerste uur Petra Hemelaar. Dit lintje en bijbehorend Ossje wordt slechts in zeer bijzondere gevallen door Stichting Chaja toegekend als blijk van waardering en erkentelijkheid en nu voor de derde keer uitgereikt!
Namens Kanker in Beeld kwam Cora Honing (de nieuwe voorzitter van Kanker in Beeld) Mathieu bedanken voor zijn inzet t.b.v. ons Zingen voor je Leven koor. Ze was onder indruk van de sfeervolle ochtend en heeft ervan genoten.
Speciale dank aan Tess van de Veerdonk en Oscar Jansen die het mogelijk maakten dat dit gezellige afscheid gevierd kon worden in de theaterzaal en het café van de Groene Engel.
Voor een kleine sfeerimpressie klik hier.