Oncofonie 2016: een prachtig festijn!

Lang naar uitgekeken, veel voorpret, door velen hard aan gewerkt, maar dan is het toch echt zover: afgelopen tweede Pinksterdag heeft de Oncofonie 2016: Symfonie voor je Leven, plaatsgevonden.

In een nagenoeg uitverkocht Concertgebouw in Amsterdam heeft iedereen kunnen genieten. Genieten van de decors, zo mooi gemaakt door de deelnemers van Beelden voor je Leven. Van het geweldige toneelspel van de acteurs en deelnemers van Spelen voor je Leven. En natuurlijk van de prachtige muziek en zang van het grote koor. Samengesteld uit koorleden van alle koren van Zingen voor je Leven, en prachtig samenspelend met het Noordpoolorkest en de vele, vele solisten.
En het klopte. Alles klopte en kwam samen in één prachtig verhaal, een sprookje, het verhaal van De Kleine Prins, waar deelnemers van Schijven voor je Leven zo mooi aan hebben bijgedragen.
“Het was fantastisch, mooi, geweldig, ontroerend.” Superlatieven schieten tekort.

“Alleen met het hart kun je goed zien. Het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar” (aldus de Kleine Prins)