26 maart 2019 Introductieworkshop Verbeeldingstoolkit door Jan Taal bij Stichting Chaja

Introductieworkshop Verbeeldingstoolkit voor mensen die in hun werk contact hebben met kankerpatiënten en hun naasten.

Datum: dinsdag 26 maart
Tijd: 19.30 uur tot 22.00 uur
Locatie: Ontmoetingscentrum Meteoor Oude Litherweg 20, 5346 RT Oss
Inschrijving: per mail stichtingchaja@live.nl
Informatie: 06-39 50 71 85
Kosten: € 10,- inclusief koffie of thee en een stukje Chaja taart.

Leiding: Jan Taal, GZ-psycholoog, opleider aan de School voor Imaginatie en ontwikkelaar van de Verbeeldingstoolkit.
Marina van de Langenberg , Beeldend Begeleider, Basistraining Coachen met de Verbeeldingstoolkit.

Doel van deze kennismaking: mensen werkzaam met oncologie patiënten en hun naasten om hen te informeren en te laten ervaren wat de verbeeldingstoolkit inhoudt en wat deze verbeeldingstoolkit kan betekenen voor mensen die geconfronteerd zijn met kanker.

Tijdens de workshop worden voorbeelden getoond van hoe oefeningen uit de toolkit ingeschakeld kunnen worden en juist ook worden de deelnemers zelf met enkele oefeningen aan het werk gezet om het aan den lijve te ervaren.

Na deze workshop gaat Stichting Chaja starten met workshops voor mensen die zelf of hun naaste met kanker zijn geconfronteerd. In deze workshops zal gewerkt worden met de verbeeldingstoolkit.

Informatie Verbeeldingstoolkit:
De verbeelding is een domein waar onze innerlijke bronnen zich bevinden. Bronnen waaruit we kunnen putten om onszelf te versterken.  In de Verbeeldingstoolkit zit een veelvoud aan eenvoudige, laagdrempelige oefeningen en creatieve materialen om de buitengewone kracht van de verbeelding te benutten voor het versterken van de draagkracht en de veerkracht van een ieder die betrokken is bij kanker, chronische ziekte of crisis.

De toolkit bevat onder meer 10 ingesproken audio verbeeldingsoefeningen, 54 symboolkaarten, hoogwaardig teken-, boetseer- en schrijfmateriaal, een inspirerende DVD over de koren van Zingen voor je Leven en een uitgebreid, informatief cursusboek.

Door met de verbeeldingsoefeningen en mogelijk zelfs creativiteit aan de slag te gaan wordt de kracht van de geest ingeschakeld, waardoor het emotionele evenwicht en welbevinden, juist ook in het laatste stadium van het leven aanzienlijk bevorderd worden. Zie https://verbeeldingstoolkit.nl/