Gouden Oogappel.

Vrijdag 3 november heeft Pieta Besseling de onderscheiding Gouden Oogappel gekregen.
Wethouder Kees van Geffen reikte de oogappel vrijdagochtend uit bij Herinneringshuis Van Lith in Oss. Pieta heeft bij Uitvaartzorg Van Lith de regie op de jaarlijkse Wereld Lichtjesdag Oss ter nagedachtenis aan overleden kinderen. Ze is contactpersoon voor de mensen die hun overleden kind aanmelden, zoekt sponsors, bedenkt het thema, zoekt passende muziek en teksten en regelt sprekers.
Daarnaast is Pieta ook actief voor Stichting Chaja uit Oss. Zij organiseert er beeldhouwworkshops ’Beelden voor je leven’, treedt op als gastvrouw bij kookworkshops en zamelt geld in. Ze zet zich bij de landelijke stichting Kanker in Beeld in om creatieve verwerking voor (ex)kankerpatiënten onder de aandacht te brengen en nam ook het initiatief voor de jaarlijkse Viva La Donna dag, een verwendag voor vrouwen die de diagnose kanker hebben (gehad).
De onderscheiding is een gouden speld in de vorm van een appel, uitgevoerd in geel- en witgoud. Linksboven is de vorm van een oog uitgesneden met daarin een 0.03 karaat witte diamant. De uitreiking van de Oogappel gaat vergezeld van een oorkonde, een cheque van € 250 en feestelijke taart.
Vrijwilligers in de gemeente Oss die zich op een bijzondere manier inzetten, onderscheidt de gemeente met een Gouden Oogappel. Per jaar zijn er zes Oogappels. De ontvangers maken daarna kans op de titel “Vrijwilliger van het jaar”.

2017-gouden-oogappel-pieta-besseling-3nov-2017