10 juni Chaja Theaterdag VerWonder je!

VerWonder je!2018-flyer-10-juni-definitief
Kom, speel mee en geniet!

Kom op zondag 10 juni naar de Lievekamp te Oss, want daar houdt Chaja Theater een verwonderende ontmoetingsdag vol afwisselende workshops, waarin je kunt genieten van leuke, ontspannen en vrije spelvormen.  Zo maak je op een drempelloze, creatieve manier kennis met Chaja Theater Spelen voor je Leven.

Iedereen kan meedoen, ervaring met toneelspelen is zeker niet nodig. Zin om te ‘spelen’ wel!

De dag is van 10:15u tot 17:00u. Deelnamekosten aan de dag zijn 10 euro, inclusief 4 workshops, koffie/thee en een lunch. Deze lage bijdrage is mogelijk dankzij een (anonieme) donatie.

Naast de workshops is er ook een vrije inloop om te kijken naar een tentoonstelling met verwerkingskunst. Ook het Chaja Koor Zingen voor je leven zal in de middag een optreden verzorgen!

De vier workshops worden gegeven door ervaren acteurs en regisseurs; Wim Wijnakker, Bernadette Sikkers, Marius Gosschalk en Marianne van Zeijlen.

Deze dag wordt mede mogelijk gemaakt door Theater de Lievekamp in het kader van het project  “Theater van de stad”.

Klik hier om aan te melden voor deze VerWonderende dag!

Meer informatie over de workshops die worden aangeboden:

wim-wijnakkerWim Wijnakker (Ochtend) – In deze workshop verwonderen we ons over wat geïmproviseerde kostumering bij ons teweeg kan brengen. We zullen verrast zijn door wat we zelf ‘in huis’ hebben. Onze spreektaal speelt een ondergeschikte rol, want we combineren theater en beeldende kunst in vrolijke ‘Performance Art’. Wim neemt je, met eenvoudige middelen onder de arm, mee in een blauwe sprookjeswereld.

img20bernadettesikkers

Bernadette Sikkers (Ochtend) – Door beweging en een lach voor iedereen spelen we in deze workshop kleine improvisatie-scènes. We bewegen,  improviseren, associëren en ontdekken, met weinig tot geen tekst. Ik hou veel van mijn vak omdat ik hou van spelen. En dit spel raakt aan alles wat langskomt in een mensenleven. Bovendien leer ik nog iedere dag van een speler die zichzelf en mij verrast en van wat spel een mens geeft.

mariusMarius Gosschalk (Middag) – In deze workshop worden de verhalen over verwondering van de deelnemers, in geïmproviseerde vorm teruggespeeld. Improvisatietheater is de vorm die we gebruiken. Daar is verwondering van nature een heel belangrijke en leuke manier om tot spontane uitdrukking te komen. We zullen ontdekken dat verwondering een lichte maar o zo sterke kracht is die ons speelplezier en vrijheid geeft en naar bijzondere ontdekkingen leidt.

Marianne van Zeijlen (Middag) – In de workshop van Marianne zoomen we in omariannep fysiek theater. Acteren gaat grotendeels over het overbrengen en vormgeven van emoties. Dit kan via taal en gezichtsexpressie maar je kan emoties ook stileren in fysieke uitingen. Deze workshop staat in het teken van het onderzoek naar de vertaling van emoties naar lichaam, beeld èn je VERWONDEREN als je naar je tegenspeler kijkt.

Heeft u vragen? Stuur ons dan een e-mail via chajatheaterdag2018@gmail.com.