Chaja Najaars Beeldhouw-workshop bij Marina van de Langenberg

Najaars Beeldhouw-workshop

Op 4 zaterdagochtenden in november hebben we met 5 deelnemers weer heerlijk gebeeldhouwd in speksteen.

Voor sommigen was het de allereerste keer en was het hanteren van zaagjes, boren, raspen, beitels en (watervast) schuurpapier een interessante ontdekkingsreis. Anderen kwamen in opdracht een beeldje maken wat zo zijn eigen uitdagingen bood.

Iedereen genoot en was even een paar uur volledig “van de wereld” Zonder het bewustzijn te verliezen; sterker nog het bewustzijn was misschien wel verscherpt op die m² waarop werd gewerkt!!

Sommigen stonden, anderen zaten, er was koffie/ thee en een praatje en na 4 ochtenden waren er indrukwekkende beelden ontstaan of nog in wording elk met een eigen verhaal en gedurende het ontstaan zelfs ook een naam. Zo was er een “Dol-fijn”, “Vrijheid” (verbondenheid), “Natuurlijk lijnenspel” (symboliek van de leeuw en de zebra), “Verbondenheid” en “Afscheid”.(Vaarwel)

Wil je ook eens proberen wat er via jouw handen uit een (spek)steen tevoorschijn kan komen?
In het voorjaar van 2020 is er weer een workshop gepland op zaterdagochtend van 09.30-12.30 uur in het atelier van Marina van de Langenberg in Geffen.

Data: 14, 21 en 28 maart en 11 april.

Voor meer informatie of aanmelding kun je contact opnemen met: Pieta Besseling Coördinator beeldhouwen – Stichting Chaja, stichtingchaja@live.nl  of  tel: 06-40526180

Beppie 2Beppie 25

Pieta 1