Chaja Beeldhouwen “Beelden voor je Leven”

Stichting Chaja organiseert in het najaar van 2019 wederom workshops beeldhouwen van 4 zaterdagochtenden. Mogelijk dat je daar belangstelling voor hebt. Je hoeft geen ervaring te hebben om mee te kunnen doen. Je hoeft alleen maar nieuwsgierig te zijn en te willen uitproberen wat jij met de steen kunt doen en wat de ervaring met jou kan doen. We werken met speksteen, die je zelf uitkiest.
Speksteen is er in vele soorten maar ze hebben met elkaar gemeen dat ze tamelijk zacht zijn waardoor ze makkelijker te bewerken zijn dan de hardere steensoorten. Het is dus lichamelijk niet zwaar en je kunt zowel zittend als staand werken.

In een workshop van 4 ochtenden lukt het vaak wel om een beeld(je) af te krijgen. Zo niet dan kun je dit later, individueel en op eigen kosten, nog afmaken. We werken met kleine groepjes van 4-5 mensen voor voldoende rust en individuele  aandacht. De workshops zijn op 4 vrijdag of zaterdagochtenden van 09.30 tot 12.30  De laatste ochtend  wordt met iets lekkers afgesloten terwijl we elkaars werk bekijken.

Data in het najaar 2019:
Zaterdagochtend 2, 9, 23 en 30 november

Data in voorjaar 2020:
Vrijdagochtend 13, 20 en 27 maart en 3 april

in het atelier van beeldend therapeut Marina van de Langenberg in haar eigen atelier in aan de Wiel 10 in Geffen. Afhankelijk van het weer werken we daar buiten of binnen. Je kunt aangeven of je staand of liever zittend wilt werken. Wel moet je tot de doelgroep behoren wat betekent dat je zelf, of een naaste, geconfronteerd moet zijn (geweest) met kanker.

Prijs voor de gehele workshop is €49,00 p.p. Dit is exclusief de steen die je kiest om mee te gaan werken. Deze zijn € 2,00 per kilo. Je moet rekenen op ongeveer € 5 tot € 10.  Gebruik van gereedschappen, deskundige begeleiding van Marina en koffie /thee zijn bij de prijs inbegrepen.

Je bent definitief aangemeld als je het geld hebt overgemaakt naar Stichting Chaja op rekening NL50INGB0004962513 o.v.v. beeldhouwworkshop najaar 2019 met je naam. Per mail of telefoon horen we graag van je op welke manier je tot de doelgroep behoort, je contactgegevens (mail en telefoonnummer) en of je zittend of staand wilt werken.
Voor meer informatie of aanmelding kun je contact opnemen met: Pieta Besseling Coördinator beeldhouwen – Stichting Chaja stichtingchaja@live.nl  of Tel: 06-40526180

Beeldend therapeut Marina van de Langenberg:
www.veranderinginbeeld.nl
info@veranderinginbeeld.nl

“Creatief / beeldend bezig zijn loopt als een rode draad door mijn leven. Dit was al op jonge leeftijd mijn uitlaatklep en heeft mij veel vreugde gebracht.
Mijn enthousiasme voor beeldend werk wilde ik dan ook graag op een professionele en betrokken manier overbrengen en ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt door het volgen van verschillende opleidingen.
Ik ben gedreven in mijn vak en geloof in het zelf herstellend vermogen en de veerkracht van de mens. Het in beweging komen, doen en ervaren staat bij mij centraal. Het mooie aan een creatief proces is voor mij dat het zoveel verschillende elementen kan bevatten; van ontspanning, plezier of voldoening tot inzicht en verwerking.
Er bestaat geen goed of fout tijdens het werken (in speksteen); je kunt dingen uitproberen en nieuwe dingen ontdekken. Laat het proces boven het resultaat staan en geniet vooral van het doen op zich” aldus Marina