Workshops Beeldhouwen

Oss februari 2019,

Beste deelnemer, geïnteresseerde,
Stichting Chaja organiseert in het voor en najaar wederom workshops beeldhouwen van 4 zaterdagochtenden.
Mogelijk dat je daar belangstelling voor hebt.
Je hoeft geen ervaring te hebben om mee te kunnen doen. Je hoeft alleen maar nieuwsgierig te zijn en te willen uitproberen wat jij met de steen kunt doen en wat de ervaring met jou kan doen. We werken met speksteen, die je zelf uitkiest.
Speksteen is er in vele soorten maar ze hebben met elkaar gemeen dat ze tamelijk zacht zijn waardoor ze makkelijker te bewerken zijn dan de hardere steensoorten. Het is dus lichamelijk niet zwaar en je kunt zowel zittend als staand werken.

In een workshop van 4 ochtenden lukt het vaak wel om een beeld(je) af te krijgen.
Zo niet dan kun je dit later, individueel en op eigen kosten, nog afmaken.

De workshops zijn op 4 zaterdagochtenden van 09.30 tot 12.30 namelijk

Voorjaar:
Zaterdag: 23 en 30 maart en 6 en 13 april

Najaar:
Zaterdag: 7 , 14 , 21 en 28 september

in het atelier van beeldend kunstenaar Geert Ploegmakers aan de Neerveldstraat 43 in Oss.
Afhankelijk van het weer werken we daar buiten (onder afdak) of binnen. Je kunt aangeven of je staand of liever zittend wilt werken.

Wel moet je tot de doelgroep behoren wat betekent dat je geconfronteerd moet zijn (geweest) met kanker. Hetzij zelf, hetzij bij een naaste.

Prijs voor de gehele workshop is €49,00 p.p. Dit is exclusief de steen die je kiest om mee te gaan werken. Deze zijn € 2,00 per kilo. Je moet rekenen op ongeveer € 5 tot € 10. Gebruik van gereedschappen, deskundige begeleiding van Geert en koffie /thee zijn bij de prijs inbegrepen.

Je bent definitief aangemeld als je het geld hebt overgemaakt naar Stichting Chaja op rekening NL50INGB0004962513 o.v.v. beeldhouwworkshop voor- of najaar 2019 met je naam.
Per mail of telefoon horen we graag van je op welke manier je tot de doelgroep behoort, je contactgegevens (mail en telefoonnummer) en of je zittend of staand wilt werken.

Voor meer informatie of aanmelding kun je contact opnemen met:
Pieta Besseling: Coördinator beeldhouwen – Stichting Chaja
stichtingchaja@live.nl of  Tel: 06-40526180