Science meets Music

foto Erik Scherder

Science meets Music

Chaja Koor ‘Zingen voor je Leven’ Oss, werkt mee aan de voorstelling van Prof. dr. Erik Scherder en Jan Vayne in het Concertgebouw.

Neuropsycholoog Erik Scherder en pianovirtuoos Jan Vayne geven een uniek concertcollege in Het Concertgebouw. Een boeiend programma met een mix van woord en klank.

8 februari:  20.15 – 22.35 uur

Erik Scherder en Jan Vayne geven een bijzonder college in Het Concertgebouw Amsterdam. Neuropsycholoog Erik Scherder, lid van het comité van aanbeveling van Stichting Kanker in Beeld, doet onderzoek naar de invloed van muziek op ons brein. Tijdens dit college vertelt hij hierover, mét muzikale ondersteuning van pianist Jan Vayne en vier koren. Prof. dr. Erik Scherder vertelt onder meer hoe luisteren, zingen en een instrument bespelen de hersenen verandert en het brein actief houdt.

Jan Vayne
Pianovirtuoos Jan Vayne behoeft geen introductie, hij is van wereldklasse. Jan Vayne heeft improvisatie tot een ware kunst verheven. Of het nu om klassiek repertoire gaat of populaire hedendaagse muziek, het is een bijzondere belevenis om naar zijn virtuoze pianospel te luisteren.

De 4 koren die optreden deze avond zijn:
– Het Kanker in Beeld koor
– Het Afasiekoor
– Het Parkinson koor
– Het Alzheimer koor

Chaja Koor ‘Zingen voor je Leven’ Oss vertegenwoordigt Kanker in Beeld deze avond.

Maak een boeiende reis door het brein en geniet van woord en klank tijdens dit bijzondere concertcollege.
Kom genieten van Science Meets Music! Kaartjes zijn te koop via www.concertgebouw.nl