Beelden voor je Leven

Nieuwe workshop beeldhouwen start op 17 maart in Oss

Stichting Chaja houdt in het voorjaar weer een workshop beeldhouwen. Je hoeft geen ervaring te hebben om mee te kunnen doen. Als je maar nieuwsgierig bent en wilt uitproberen wat jij met de steen kunt doen en wat de ervaring met jou kan doen.

Tijdens de workshop werk je met een speksteen, die je zelf uitkiest. Speksteen is er in vele soorten, is tamelijk zacht en daardoor makkelijker te bewerken dan de hardere steensoorten.

In een workshop van vier dagdelen lukt het meestal wel om een beeld(je) af te krijgen. Zo niet dan kun je dit later, individueel en op eigen kosten, bij Geert nog afmaken. Je kunt zowel zittend als staand werken. Afhankelijk van het weer werk je buiten of binnen.

De enige voorwaarde voor deelname aan de workshops is dat je tot de doelgroep behoort. Wat betekent dat je geconfronteerd moet zijn (geweest) met kanker. Hetzij zelf, hetzij bij een dierbare.

De workshop omvat vier bijeenkomsten van drie uur op zaterdagochtend. Telkens van 9.30 tot 12.30 in het atelier van Geert Ploegmakers in Oss. De workshops zijn op 17, 24 en 31 maart. De vierde en laatste is op 14 april.

Prijs voor de gehele workshop is € 49 per persoon, exclusief de steen die je kiest om mee te gaan werken. Je moet rekenen op € 2 per kilo. Afhankelijk van de grootte van de steen kom je uit op een bedrag rond de €10. Gebruik van gereedschappen, begeleiding en koffie en thee is bij de prijs inbegrepen.

Voor meer informatie of aanmelding kun je contact opnemen met Pieta Besseling, coördinator beeldhouwen van stichting Chaja, 06-40526180 of stichtingchaja@live.nl

De workshops worden gehouden bij Geert Ploegmakers, Neerveldstraat, Oss.

rudy-3rudy-5rudy-18