Koffie met een beetje meer!

Voor lot(bond)genoten die kanker hebben (gehad) en hun naasten.

Stichting Chaja Oss start met ‘Koffie met een beetje meer’

Andere mensen ontmoeten die kanker hebben (gehad). Dat kan met ingang van 20 februari om de twee weken op dinsdag van 10 tot 12 uur bij Miens eethuis in Oss. ‘Koffie met een beetje meer’, is de naam van deze ochtenden. Voor de organisatie tekent stichting Chaja uit Oss. Zij voldoet hiermee aan de vraag naar een locatie waar informatie over Chaja te vinden is en de mogelijkheid om lot(bond)genoten te kunnen ontmoeten.

Kanker heeft ingrijpende gevolgen. Voor wie het heeft of had, en voor mensen in  de naaste omgeving. Stichting Chaja biedt hen sinds ruim tien jaar de mogelijkheid om alles wat met de ziekte te maken heeft emotioneel te verwerken en een nieuwe balans in hun leven te vinden.

Hulpmiddelen zijn creatieve uitingen zoals beeldhouwen, dichten, fotografie, koken, schilderen, schrijven, theater en zang en nu dus de ontmoeting met lot(bond)genoten. De activiteiten versterken de draag- en veerkracht en kunnen steun geven. Bij Chaja spreken ze liever niet over lotgenoten maar over bondgenoten.  Daarom noemen ze het bij Chaja samen lot(bond)genoten.

Expressie
Doelstelling was tot nu toe het aanbieden van creatieve (ver)beeldende expressie met de mogelijkheid van een praatje tijdens de pauze of na afloop. Tijdens de koffieochtenden staat de ontmoeting centraal. Je kunt informeel praten met een lot(bond)genoot of een vrijwilliger. En er is informatie te krijgen over alles wat de stichting Chaja Oss en omstreken doet.

Maria Brouwer is coördinator van de koffieochtenden. Zij werkte tot haar pensioen als oncologisch verpleegkundige. Samen met andere vrijwilligers is zij present tijdens de ochtenden. De vrijwilligers zijn herkenbaar aan de badges van Chaja. Zij geven mondeling informatie en hebben flyers en ander informatiemateriaal over Chaja beschikbaar. Koffie en thee is gratis dankzij een donatie.

De eerste ‘Koffie met een beetje meer van Chaja is dinsdag 20 februari van 10 tot 12 uur in Miens eethuis aan de Monsterstraat 5 in Oss. De volgende ontmoetingen zijn iedere twee weken in de even weken op dinsdagochtend. Kijk voor actuele data en meer informatie op www.stichtingchaja.nl. Stichting Chaja is te bereiken via stichtingchaja@live.nl en 06-39507185.