Artiesten van naam steunen Oncofonie

Op maandag 16 mei (2e Pinksterdag) staan ruim 400 kankerpatiënten en hun naasten, op het podium van de Grote Zaal in Het Concertgebouw in Amsterdam. Ze vormen een reusachtig koor dat uitvoering geeft aan de ‘Oncofonie 2016, Symfonie voor je Leven’.

In de zaal: kennissen en familieleden, mantelzorgers en overig publiek. 60 Amsterdamse studenten helpen om de patiënten die dag te begeleiden. Voor sommige patiënten zal dit optreden een van de laatste hoogtepunten in hun leven betekenen. Maar dat betekent niet dat het een droevige avond wordt – integendeel, hier wordt het leven gevierd!

Naast zang, zorgen kankerpatiënten en naasten ook voor het acteerwerk en het decor. Het koor wordt bijgestaan door het Noordpool Orkest onder leiding van Reinout Douma. en artiesten uit de wereld van klassiek, jazz, chanson, theater & musical, zoals David Lucieer, Tamar Niamut, Wibi Soerjadi & Ophélie Dimmendaal, Humphrey Campbell, Huub van der Lubbe, Eric Vloeimans, Joke de Kruijf en Iris Kroes. Ook de Ghanese Stephanie Benson heeft toegezegd te komen. Deze fantastische zangeres heeft kanker en ondergaat momenteel zeer ingrijpende behandelingen, ze is vastbesloten om mee te doen. De regie is in handen van Vincent van den Elshout.

Stichting Kanker in Beeld is de belangeloos meewerkende artiesten dankbaar voor hun steun.