Deskundigheidsdag.

Bruisende DeskundigheidsdagDeskundigheidsdag foto Marleen

Afgelopen 16 november vond de jaarlijks deskundigheidsdag plaats in Hilversum. Stichting Chaja was met 5 personen hierbij aanwezig.
Het was een mooie, leerzame deskundigheidsdag voor de vakprofessionals, coördinatoren en bestuursleden verbonden aan Kanker in Beeld.
Het doel was om deze dag ondersteuning te bieden bij vraagstukken die men in de dagelijkse praktijk tegenkomt. Het was een dag vol inspiratie en waar kennis en ervaringen werden uitgewisseld, maar ook waar ze elkaar weer (opnieuw) ontmoeten. De ochtend werd geopend door Cora Honing, voorzitter van Kanker in beeld, die de nadruk legde op openstaan voor elkaar. Daarna hield drs. Matty Hakvoort, psychiater en voorzitter van het bestuur Huis aan het Water in Katwoude (Psychosociaal Centrum), zijn inspirerende lezing over de impact van kanker ook op de naasten van mensen met kanker. Daarin gaf hij ook een aantal praktijk voorbeelden en nodigde de aanwezigen uit om met eigen ervaringen te komen. De tips voor verschillende boeken om thuis nog eens te verdiepen werden gretig genoteerd.

Vervolgens nam Maarten Lens Fitzgerald, bestuurslid van Kanker in Beeld, het over. Hij liet ons op een verrassende manier van ouderwets babbelen met elkaar ervaren hoeveel nieuws je in een korte tijd kunt verzamelen. Tijdens de lunch, met heerlijke broodjes, werd dit ‘babbelen’ gewoon voortgezet, want men wilde nog veel meer van anderen horen. In de middag hebben waardevolle workshops plaatsgevonden waaronder de workshop over De Kracht van Stembevrijding en een workshop aan de bestuursleden en coördinatoren over praktische handvatten, fondsenwerving, PR. Daarbij werd  ook de nadruk gelegd op kennis delen, bijvoorbeeld over waar je tegen aan loopt in je organisatorische werk.

Enkele reacties:
“Top dat er dit soort kruisbestuivingsmomenten zijn”

Op de vraag: welke handvatten neem jij mee vandaag? “4 gele velletjes vol praktische suggesties”